Dag 12 naar Halong Bay

4 mei 2016 - Ha Long Bay, Vietnam

Vroeg vertrek om half 8 richting Halong Bay want de busreis duurt ruim 4 uur. Veel industrie onderweg en bij een plasstop rond half 11 in de ochtend belandde we ineens bij een Karaoke/café  tent wat een rokerig hol was met mannen met bier met dames aan hun zijde. Toen we kamer 1 en 2 zagen wisten we genoeg. Oeps wegwezen hier niet voor kinderen.
Rond half 12 bij Halong Bay aangekomen veel boten en toeristen hier. Vrij snel mochten we aan boord van onze Junk An Nam. Met 16 personen op de boot en na een drankje werden de kamers ingedeeld. Wij slapen bovendeks en hebben een balkonnetje. Daar zijn er maar van dus geluk. De hut is klein en er passen net 3 bedden in. Met 2 stuks bagage is het vol wat zijn we blij dat we een tas in de bus hebben gelaten. We hebben wel weer airco en een minibadkamer. De junk ziet er mooi uit mooi donker hout, rieten dak, zonnedek, overdekt zitje en een restaurant waar we heerlijk eten krijgen zodra we gaan varen door het zevende natuurwonder van Unesco.
Halong Bay het Karstgebergte in het water. Prachtig overal super grote rotsen in het water en hier vaar je doorheen. In de middag begint ons programma eerst een bezoek aan een parelkwekerij. Terug op de boot snel omkleden want we gaan naar eiland Ti Top met een tender (kleine boot waar we een zwemvest aanmoesten) waar we mogen zwemmen en naar een uitzichtpunt kunnen lopen. Dat laatste vergeten we want het koele verfrissende water roept. Helaas is het maar een uurtje en moeten we weer terug. We krijgen een paar minuten om om te kleden want we gaan kajakken door dit mooie gebied met 3 2persoonskajaks olv onze host Vd boot. Oef wel zwaar als je Youri en Nienke een groot stuk mee op sleeptouw neemt. Het was flink door peddelen en niet spelen in het water. Na ruim een uur terug aan boord moeten we opschieten met douchen want de kookles begint. Verse loempia's naken die we gelijk mogen eten. Heerlijk gaan we thuis ook proberen. Ons mannetje heeft weer heerlijk gesmuld tijdens het avondeten ondanks dat hij de reputatie had dat alle bestek steeds op de grond viel haha. Tja dat heb je als je chopsticks gewend bent. Na het eten hebben we met bamboe hengels getracht squid soort inktvis die inktvis spuit, te vangen. Phuong en Nienke hadden wel beet. Nu tukken want het ochtendprogramma is bekend pff 6:30 tai chi. Hmm denkt dat we het skippen.

Verstuurd vanaf mijn iPhone