Dag 3 de trein naar Rajasthan Zondag 29 april

29 april 2018 - Pushkar, India

Oef om 4 uur op want de koffers moeten om half 5 in de lobby staan. Om 5 uur gewapend met een lunchbox naar het Delhi treinstation waar er eerst flink onderhandeld wordt Porters die je koffer dragen. Al veel leven op het station op dit tijdstip en om 6 uur vertrekt de trein naar Ajmer in Rajasthan. De reis duurt 7 uur en we worden goed verzorgd. Krantje thee ontbijt. Om 13 uur komen we aan en doen we rikshaw race naar de bus die een kwartier verderop staat dan karren naar Pushkar. Dit gebied staat bekend om woestijnklimaat, mooie kleurrijke saris van de danes en mannen met witte pakjes en tulbanden. We checken in Pushkar palace na wandeling in de hitte van 42 graden en hebben wat vrije tijd. Het hotel heeft prachtig uitzicht over het Pushkar lake. Wij besluiten om naar een zwembad te gaan van collegahotel en genieten van de verfrissing. Om 17 uur present want baar de Brahma tempel. Deze tempel in Pushkar staat gelijk aan die van mekka voor de moslims. Met meerderen van de groep laten we ons zegenen aan het meer met bramaan met een hele ceremonie. Ach fooien doen wonderen. Lekker terug richting hotel door een gezellige winkelstraat en heerlijk eten. Youri geniet volop! Het is hier warm maar super zoveel te zien en te doen. Nu lekker tukken.