Dag 8 30 april vertrek naar Hanoi via Danang versie 2

30 april 2016 - Ha Noi, Vietnam

Dag 8 vertrek naar Hanoi.

Om 8 uur klaar staan voor het vertrek uit het fantastische hotel Like Hoi An. Met supermanager Min. Wat een lieve vrouw. Zo hartelijk en servicegericht. We mochten gisteravond zelfs een souveniertje uitzoeken vanwege het ongemak dat Linda was gevallen bij het zwembad. Johan wilde uitchecken en ze dachten eerst dat er al betaald was maar oh nee dat waren onze buren oeps mr Vd Meer you have a big bill haha. Na een half uur rijden eerst een stop bij de Marmeren bergen. Een flinke klim omhoog met allerlei trappen maar je kon ook de lift omhoog nemen.  5 bergen bijeen die de 5 elementen moeten voorstellen; water, vuur aarde, hout en ijzer. Hierbij staat een hele mooie pagode  en beelden in de grotten. Mooie verhalen erbij. Want het boeddhisme hier zit net weer iets anders in elkaar. Alles draait hier ook om de lachende/ happy Boeddha. Daarna snel op weg naar het vliegveld van Danang want onze vlucht naar Hanoi gaat om 11:45. De vlucht duurt maar een uurtje maar dan ben je wel 900 km verder. Hier maken we kennis met Chung onze chauffeur voor de komende dagen die we gelijk in de maling namen om hem te vergelijken met mr chung van het tv programma ik hou van Holland door liedjes te zingen. Aan bij het Moonviewhotel naar de kamer bagage droppen en op naar de lunch in het oude centrum. Gekkenhuis hier. Niet te beschrijven. Alles krioelt hier door elkaar. Smalle straten, veel winkeltjes eetstallletjes en heel heel veel verkeer of te wel scooters. Na de lunch een sightseeing Tour met de fietsriksja. Goed om indrukken op te doen hoeveel leven er hier is en wat voor maffe dingen je hier ziet. We werden afgezet bij het hotel die gelegen is naast een pet salon, of te wel dieren hotel, dierenwinkel, hondenkapper en zelfs hondencreche. De hondjes voor de verkoop zitten in de etalage maar wij hebben zelf gezien dat er een poedel met roze oortjes en staart opgehaald werd door zijn baasjes. Poedel mee op de scooter maar eerst een muilkorf aan in de vorm van een eendenbek. Foto hiervan volgt nog. na eerst een douche op pad naar het oude centrum om te eten. Wij vinden het druk erg druk is het omdat het een feestdag is in Vietnam? Ze flaneren langs de boulevard van het meer. Veel scooters met 4 man erop, muziek en veel auto's. Zie jij maar eens over te steken, nou gelukt hoor. Alhoewel het wel lastig is hier. Na een goede Vietnamese maaltijd met Nienke en Linda zijn we teruggelopen via de avondmarkt. Pff hoeveel mensen shoppen er hier in de avond. Heel veel. Je voelt jezelf ook een sardientje in een blikje.  Geen kleine markt nee een van ruim een uur lopen in een straat op de route naar het hotel. En dan proppen de brommers zich er ook nog tussen. Heelhuids teruggekomen  maar wat voel je je smerig. Op naar de dag van morgen..
Verstuurd vanaf mijn iPad