Dag 4 van Pushkar naar Jaipur

30 april 2018 - Jaipur, India

Dag 4 maandag 30 april Pushkar naar Jaipur Wakker worden en dan velen zien badderen in het Pushkar lake voor je deur. Magisch om te zien. Kinderen die bijeen in een afgesloten stuk zich ook wassen en plezier hebben maar hilarisch om te horen dat er een badmeester op afstand orde houdt en met zijn luidspreker mensen het water uitstuurt. Na het ontbijt gaan we kameel rijden. Even wennen maar wel tof op Giorgio van 14 jaar. Youri mocht zelf de teugels vasthouden en rijden. Na de rit nog heerlijk kleurrijke mensen kijken vanaf een terrasje voordat we terug lopen naar hotel. Tegenover het hotel zitten er ook arme mensen die prachtige zelfgemaakte kralen prullen verkopen. Om half 12 zitten we in bus naar Jaipur. Inmiddels is het 42 graden en Youri vindt het alleen maar leuk wat hij ziet. Jaipur de Hoofdstad van Rajasthan de roze stad. Daar arriveren we in het Prime Park hotel om 15 uur waar we gelijk het zwembad induiken. Het us een roofpool die betere tijden heeft gekend. Kapotte planken, duivenpoep etc maar het bad ziet er ok uit. Youri gaat om 5 uur mee met een facultatieve excursie om de zonsondergang te zien bij het Nahargarh fort Johan en Nathalie gaan naar het centrum met de tuktuk. Druk druk wel roze gebouwen overal en echte authentieke shops. Om half 8 verzamelen voor het gezamenlijk diner in Indiana restaurant Halverwege het diner rennen we allemaal van tafel want we horen vuurwerk. Blijkt dat er buiten de poort een processie gaande is van een bruiloft. De prins op het witte paard gaat zijn bruid halen met veel muziek dansers familie etc een hele optocht en wij worden uitgenodigd om mee te dansen! Detail de nagels van het witte paard zijn gelakt. Natuurlijk doen we mee met dansen zo gaaf om mee te doen! Ach ja toch maar weer terug voor het toetje maar bij het weggaan begint er weer een optocht nu met een koets helaas de bus is er en we moeten mee naar het hotel.

1. Louis-Pierre:
    1 mei 2018
    Leuk dieverslagen, Nathalie. Veel plezier nog!