Dag 10 de homestay in Poom cong bij Mai Chau

2 mei 2016 - Mai Chau, Vietnam

Dag 10 wakker worden in Poom Coong en naar de rijstvelden kijken.
Na een ontbijt van oliebollen pannenkoeken en  nog wat dingen gaan we op pad met onze gastvrouw die de gids is voor onze wandeltocht. Maar eerst gaan we ruim 3 kwartier rijden voor ons startpunt; een niet toeristisch gebied waar de Hmong stam leeft. Wij zitten in het gebied van de  White Thai
Prachtige wandeling hier wel veel mensen in originele kleding die zelf rokken aan het borduren zijn. Kinderen hier die weinig hebben en blij zijn met onze speeltjes en pennen. Na het dorp lopen we over bergpaadjes. Overal rijstvelden waar mensen bezig zijn op het land. Dan begint de gids te wijzen dat we steil naar beneden moeten. Uh nee te gevaarlijk. Doorlopen maar en de weg vragen. Maar ach na 2,5 uur zijn we weer bij de grote weg. Het was bewolkt wat het lopen aangenaam maakte, Terug naar de homestay voor de lunch en uitrusten, lezen en spelletje doen voordat Youri en Nienke gingen vissen met Phuong in de vijver bij het huis. Yeah bingo Youri vangt als eerste een vis. Gewoon een bamboestok met een dobber en aan het haakje kip. Phuong had daarna een grote vis maar die deed het met bladeren. Zo ons avondeten is bekend. Johan en Nathalie zijn ondertussen in het toeristengedeelte van het dorp wezen kijken met allemaal kraampjes met verkoopspul. Bij terugkomst zijn Youri en Nienke aan het helpen om loempias klaar te maken samen met de Kok. De vulling is gereed en deze moeten ze dan rollen in rijstpapier. Een schaal vol want buiten ons zijn er meer gasten. Maar ook Youri wilde even kijken in het dorp. Phuong bood aan ons te brengen met de scooter. Ja op z'n Vietnamees met z'n drieën erop. Extra rondje door de velden. In het dorp had Youri een kruisboog gezien deze moest even geprobeerd worden. Hilariteit alom want Youri raakte in een keer de ballon. Tijd voor avondeten en ja hoor de vis staat op tafel en de loempia's. Smullen maar. Nog weer een kaartspelletje en tukken maar.