Dag 11 reisdag van mai Chau naar Ninh Binh

3 mei 2016 - Ninh Binh, Vietnam

Dag 11 reisdag van Mai Chau naar Ninh Binh.
Afscheid van de familie. En alles in de tassen proppen want die moesten snel open en weer dicht op dit adres om de beesten te vermijden. Kakkerlakken en ander vreemd gespuis nemen we liever niet mee. En reis van ruim 4 uur naar Ninh Binh. We hebben besloten om niet de excursie te doen met bootjes door het Karstlandschap van Tam Coc te doen (varen tussen de kalksteenrotsen) maar naar het nationaal park Cuc Phuong te gaan. Hier zitten we in de jungle en gaan we een opvangcentrum van apen en schildpadden bezoeken. Hier zitten veel Langoeren en Gibbons die gered zijn omdat ze anders verkocht zouden worden O.a aan Chinezen die ze willen eten of hier medicijnen van willen maken. Het is de bedoeling dat ze binnen een paar jaar weer de vrije natuur ingaan. Hetzelfde geldt voor de schildpadden. Maar voordat we dit bekeken gingen we in het park naar een grot waar we eerst 186 treden moesten klimmen. In de grot zijn 7500 jaar geleden 3 mannen gevonden. Het is een soort bedevaartsplek maar hier leven ook insecten en vleermuizen. De grot is meer dan 100 meter diep met spelonken.
De tocht naar het park was indrukwekkend echt de bush in. Maar ja het hotel is in Ninh Binh dus die kant op we hebben nog wel even teken bij Tam Coc de zgn parfumrivier waar ze peddelen met de beentjes om toeristen te vermaken tussen het Karstgebergte. Het is vanmiddag somber weer en de luchtvochtigheid is ruim 40%. Kortom drukkend weer.  De stad Ninh Binh zelf is oersaai. Het hotel Tuy Anh is wel oké helaas geen zwembad. Het eten is hier ook niet denderend.  Morgen richting Halong Bay bootje varen en slapen op de boot.

1. Martijn:
    4 mei 2016
    Klinkt allemaal goed hoor!