Dag 9 vrijdag 29 juli jungle of Bilit Borneo

31 juli 2022 - Bilit, Maleisië

De verslagen zijn wat later want we zaten diep in de jungle zonder internet. Om 5 uur op en gelukkig staat er een kop thee klaar voordat we om 6 uur met de boot meegaan voor de ochtendsafari. We zien de apen ontwaken en aparte vogels. Deze keer gaat de boot stroomopwaarts over de kinabatangrivier Na een uur weer terug waar we kunnen ontbijten. Even chillen voordat we met de jungle walk meegaan. Youri heeft zijn chill hangmat al gevonden. Instructies voor de junglewalk lange broek lang shirt lange sokken en laarzen aan. Bescherming tegen de bloedzuigers.  Het is erg modderig want het heeft veel geregend pas. Uitleg over de natuur apen en vogels spotten. Vooral het einde is een avontuur als je in een diep gat in modder moet stappen en Nathalie bijna met de gids Jojo onderuit gaat. Dan lunch let wel niet gratis maar inbegrepen daarna een wandeling door het dorp waar onze groep alle vooraf frisdrank opkoopt bijna want in het resort is het niet te krijgen enkel water of bier. Voila om 3 uur wederom met de boot nu naar een zijrivier waar we dichter de beesten kunnen spotten. Nu krokodillen kleintjes en de  longtail en zelfs shorttail makaak. De schattige neusapen en een leguaan op een boom. Helaas zitten de pygmee olifanten te ver weg en de urang utans spotten we ook niet. Betekent genoeg voedsel in de jungle. Tocht duurde nu 3 uur. En de gehele dag heel warm en supervochtig Bij aankomst zit er gewoon een groep makaken bij het resort de prullenbak te plunderen en spelen  en een speciale zilverrug monkey in de boom . Vroeg naar bed want ik 3 uur op want helaas moeten we ruim 4 uur rijden om op tijd op het vliegveld te zijn

57D903AF-69B0-49DD-9440-2B124E488C7FE2BA0A35-9BC1-4015-8881-E5C8B852D088214C190C-7625-404A-ABB5-70FE2FA0CD8CB53DACF9-08FB-46F1-94BE-1688148B2DCBAD8DC697-3270-4EF1-A0B5-A1B98C2A50B9CE8DDB6D-D779-40D4-B659-88E3CBD238DD