Dag 8 30 april van Hoi An naar Hanoi via Danang

30 april 2016 - Hanoi, Vietnam

Vandaag hebben we een vrije dag maar toch een vol programma. Na het ontbijt gaan we naar de oude stad van Hoi An. Dit staat op de werelderfgoedlijst van Unesco.
Je koopt een entreeticket en dan mag je vijf verschillende gebouwen bezoeken. We zijn naar de Japanse brug geweest, verschillende (Chinese) tempels en het huis van Phuong. Prachtige bouwstijl met houtsnijwerk In de huizen woonden vroeger meerdere families en Hoi An heeft jaarlijks nog te maken dat de rivier overstroomt en dat het geraakt wordt door typhoons. De gebouwen staan tussen de winkels dus onderwijl een beetje shoppen. Zo wordt een kokosnoot drinken een duurdere grap als ze van alles aan je proberen te verkopen. In ieder geval is Youri weer een mooie zonnebril rijker en vitamines, want we zagen een dame lopen met 2 manden fruit . Wij foto maken en we mochten het ook proberen te tillen. Zo dat weegt ruim 40 kg. Als tegenprestatie maar wat bananen en ramboutans gekocht. Na de lunch terug naar het hotel waar we de shuttlebus hebben genomen naar het strand. An Bang Beach. Het is warm en super bewolkt maar het water is heerlijk en het strand heel schoon. Langs het strand lopen er allerlei verkopers met fruit, kroepoek en andere maaltijden. En ipv waterskiën huren we hier een band bij Lien om in het water te spelen. Na 2 uurtjes worden we weer opgehaald nu met een luxe auto. De hele weg toetert de chauffeur om fietsers en brommers af te schrikken. We rijden langs de rijstvelden met waterbuffels. Mooi gezicht. In het hotel bij de receptie ligt onze reistas die inmiddels gerepareerd is. Het hengsel was afgescheurd en we vliegen morgen, dus moest gefixed worden. En de rekening was 0 euro/ dong; service van het hotel. Als dank maar een zak stroopwafels gegeven voor de goede service. Na een douche hebben we voor ons alle 3 een massage geboekt. Lekker hoor. Daarna nog even genieten in de stad van de sfeer en eten lekker in het Hai Café. Jaja we zeuren niet als we gezamenlijk 17 euro betalen voor eten en drinken voor ons drietjes. En als toetje lekker bakkie koffie in het Cargo cafe met een punt dubbele chocolade crème taart voor Youri. Ondanks dat Vietnam koffie produceert is het lastig om lekkere koffie te vinden.
We dachten met de taxi naar het hotel te komen maar ze weigerden ons mee te nemen. Het was te dichtbij. Ze zeiden ga maar lopen. Nou vooruit maar we hebben geen keus. Bij aankomst konden we onze kleding weer uitwringen. Lekker slapen nu want we moeten morgen weer vroeg op.

1. Sandra van rixel:
    30 april 2016