Dag 6 Hoi An

28 april 2016 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

heerlijk geslapen vannacht in Like Hoi An hotel dus op naar het ontbijt bij het zwembad. Hmm pannenkoeken en verse eitjes en croissantjes. Wat een zaligheid hier na het Victory hotel in Saigon. Energie opdoen voor onze fietstocht. Om half 9 staan de fietsen klaar en karren maar richting platteland. We zijn met ons zelf en de gids. We komen langs rijstvelden met waterbuffels en zoals beloofd mag Youri op een waterbuffels. Ha dat hij niet verwacht. Dat beest ging nog lopen ook. Relaxed over de paadjes Door naar de kruiden en groententuin. Uitleg over van alles en nog wat. Hier wordt ook kookles gegeven. En nadat we een horde cruisetoeristen ingehaald hebben wel 100 man gaan we door richting rivier. Over zandweggetjes zien we mooie huizen waar hele families inwonen. Mensen die vissen, mensen die de was doen etc. Kortom een mooie tocht. Maar warm wel 38 graden. Om 11:45 zijn we terug bij het hotel waar we snel naar het zwembad gaan. beetje relaxen en bijkomen vanmiddag. En even facetimen met Nederland. We willen ze toch het zwembad laten zien. Eind van de middag gaan we naar het plaatsje Hoi An. Beetje shoppen, kijken, sfeer proeven lampionnetjes kijken enz. We hebben ook nog een Chinese tempel bezocht en daar geluksmunten aangeschaft voor een veilige reis. Later hadden we afgesproken om samen te eten met Linda en.Nienke te eten. Hotpot en eend op het menu vandaag en als toetje een lekkere bak koffie en een chocoladetruffeltaartje voor Youri. Wat die allemaal naar binnenwerkt in Vietnam ongelofelijk en ja hij is in de winkels aan het afdingen. Later terug in het hotel als gepland maar ja het is zo gezellig hier,

1. Han:
    29 april 2016
    Het is weer leuk om met jullie mee te reizen. Leuke verhalen en mooie foto's. Veel plezier verder!
  2. Han en Tamira:
    30 april 2016
    Wat een prachtige verhalen weer en wat genieten we weer mee met jullie. We blijven jullie volgen. Reis voorzichtig en geniet met volle teugen! Lieve groet uit Assen