Dag 5 woensdag 27 april de treinreis naar Hoi An

27 april 2016 - Hoi An, Vietnam

Dag na toch een onrustig nachtje met gekwetter door de luidspeakers wanneer we midden in de nacht stoppen bij een station worden we gewekt rond 7:30 door Phuong en Johan met ontbijt op bed. Phuong had alles meegenomen en klaargemaakt. Eieren, brood, mango, kaas en zelfs pindakaas. Met koffie, thee en fruitsap. Lekker hoor. Maar ja dan duurt de reis nog een aantal uur. We zien wel rijstvelden, waterbuffels etc maar Youri en Nienke zijn heerlijk aan het relaxen in bed met de iPad en spelletjes. De dames gaan maar op pad door de trein. We zijn een ware bezienswaardigheid want we zakken af van de eerste klas naar de derde klas. Dat zijn de houten bankjes. We krijgen continue drank aangeboden bleh net spiritus. Nee het is nog ochtend laat maar. Op het eind vinden we de keuken waar het eten klaargemaakt wordt. En wat denk je vandaag staat kip op het menu en er staan dozen met levende kippen die waarschijnlijk ter plekke geslacht worden en klaargemaakt? Hehe om 14 uur mogen we uit de trein in Danang. De tijd wel nuttig besteed met dagboek schrijven, lezen, en spelletjes spelen. We kregen later commentaar dat er wel wat rumoer uit onze coupe kwam. De Vietnamezen zijn in de trein nl heel stil. Maar na een treinreis van 15 uur willen we wel naar het hotel in Hoi An.  Wat worden we vriendelijk ontvangen. Mooie ruime kamer met 4 bedden, luxe badkamer en een tussendeur naar onze reisgenoten. Lekker geplonst in het zwembad met een meloencocktail en patatjes. Dat was late lunch. Om half zeven weer op pad naar de stad voor diner. Zelf loempia's met lokale specialiteiten in elkaar flansen. Velletje, sla, komkommer en bbq vlees. Rollen maar en dippen in een sausje. Jammie. Dan maar na het eten een wandelingetje door het sfeervolle Hoi An. Over lampionnetjes, lichtjes en winkeltjes en mooie gebouwen. Hier vermaken we ons wel de komende dagen. Wij lopen in ieder geval lekker in korte broek.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harry Wolff:
    27 april 2016
    Wat fijn dat julkue het zo naar t zin hebben,en....mooi weer. Hier heeft t gesneeuwd.
  2. Pa:
    27 april 2016
    Verhaal gelezen prachtig jullie maken veel mee liefs van ons
  3. Jellie:
    28 april 2016
    Leuk om te lezen!! Heel veel plezier!
  4. Louis-Pierre:
    29 april 2016
    Wat hartstikke leuk dat je het naar jullie zin hebben. Nog veel plezier!