dag 2 zondag 24 april Ho Chi Minh alias Saigon

24 april 2016 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Inmiddels dus dag 2 en we zijn in Vietnam. Andere temperaturen ruim 36 graden. Ook hier paspoort en visum controle. En zo traag. Voordeel is wel dat je koffers al op de bagageband liggen. Na wat geld gewisseld te hebben lopen we vol verwachting naar buiten om onze begeleider te ontmoeten die daar zou moeten staan met een bordje met onze namen. Ahum er staat niemand wat nu? Na ruim een half uur wachten en zoeken maar met de lokale agent gebeld. Gelukkig is Nathalie zo voorbereid dat ze de gegevens mee heeft. Gelukkig neemt iemand de telefoon op. Verwarring alom. Jullie zouden toch niet vandaag komen? Oh nee hij loopt ergens rond op het vliegveld. Dan een sms neem taxi naar je hotel. De gids zal je daar ontmoeten. Pff.
Oké dan grote schok want alles krioelt hier. Brommers overal 6 rijen dik en auto's tussendoor. Gezellig met z'n drietjes op de scooter heel normaal. Uitwijken voor een voetganger wen er maar aan. Veilig aangekomen duizend excuses van de gids mr Phuong en dan is de kamer niet klaar. En de andere 2 deelnemers van de reis hebben andere vluchten. Kom we gaan koffiedrinken om de tijd te doden. Na nog een stadstourtje konden we eindelijk de kamer op rond 11:15. Heerlijk opfrissen en minitukje doen. Maar ja om 15:30 moesten we weer present zijn en het zwembad lonkt ook. Dus ook nog snel gedaan voordat we aan de stadswandeling begonnen. Les 1 vergeet de verkeersregels gewoon oversteken ze ontwijken je wel. Niet rennen en doorlopen. Haha het went. Eerst naar het War remunant museum. Hier wordt uitleg gegeven over de Vietnam oorlog. Vreselijke verhalen en foto's. Buiten staan er allemaal tanks, vliegtuigen, helicopters, kanonnen etc uit die tijd. Ook een nagebouwde gevangenis. De gids zei ga maar ik zie jullie wel. Ik heb genoeg meegemaakt toen. Na dit op weg naar de markt, Notre Dam van Saigon waar het wemelde van de bruidjes voor een fotoshoot, postkantoor ontworpen door Eiffel en bij het standbeeld van Ho Chi Minh. De plek om selfies te maken door de lokale bevolking. Snel terug met de taxi naar het hotel om op te frissen want alles plakt weer. Om 19 uur hadden we afgesproken bij een restaurant om samen met Phuong, Linda en Nienke kennis te maken en ons eerste diner te nuttigen. Maar de eerste taxi zette ons verkeerd af, en de tweede kon het niet vinden. Dus een uur later gearriveerd bij een restaurant waar idd de naam nergens te vinden was maar een heerlijke bbq aan tafel. Hmm garnalen, vlees, rijst groente alles grillen maar en eten met stokjes. Met lokale kinderen in het restaurant die een verjaardag vierden op stoelen stonden en de Macarena dansten. Geweldig. Uiteindelijk na vele indrukken waren we blij dat ons hoofd het kussen raakte rond 22:30.

Ps foto's volgen nog

1. Martin:
    25 april 2016
    Het krioelen van het verkeer klink mij bekend in de oren. Deze ervaring doet je beseffen dat je geen enkel vergelijk moet maken met wat je gewend bent. Alles over je heen laten komen en vooral volop genieten!! Veel plezier.